KURUMSAL
Em. Öğrt. Bahri BİLİCİ Yazarın Tüm Yazıları
BAHRİ BİLİCİ- BİYOGRAFİ 1959 yılında, Anne-baba bir, ailenin ilk çocuğu olarak (Toplamda 8 kardeşiz) Isparta nın Keçiborlu ilçesinde dünyaya geldim. İlk ve Orta tahsilimi Keçiborlu da, Lise ve Yüksek okul tahsilimi Isparta da yaptım. !982 Yılında Matemati...
Değerli grup üyelerimiz, bu haftaki köşemde, size en uygun bisiklet seçimini yaparken, dikkat etmemiz gereken en önemli konulardan bir tanesi, alacağınız bisikletin KADRO BOYU dur. Bu konuda bilgilenmeniz ve çevrenizdeki insanları da bilgilendirmeniz adına bu teknik bilgiyi sizlerle paylaşıyorum.
KADRO BOYU
Kadronun aynakol (pedal) göbeği ile sele borusu başlangıç noktası (sele kelepçesi) arasındaki uzunluğa kadro boyu denir.
Bisiklet seçiminde en önemli özellik kadro boyudur. Bisiklet kadro boyu için yaygın kullanılan ölçü inchtir. Şehir ve yol yarış bisikletlerinde ise daha çok "cm" ölçüsü kullanılır. Santimetre ve inç dışında S, M ve L kategorileri de çok kullanılıyor. Aşağıdaki tabloda bunların karşılaştırması görülebilir. (1 İnç = 2.54 cm dir)
Kadro boyu sürücünün bacak iç boyuna göre belirlenir. Böylece başta sele boyu olmak üzere bisiklet ayarları kişiselleştirilebilir. Bu sürüş konforunu ve başarımı da artırır.
YANLIŞ KADRO SEÇİMLERİ
1. BÜYÜK SEÇİLEN KADRO
Kadro boyu büyük seçildiğinde karşılaşılan ilk sorun, bisiklet üzerinde her iki ayak yere bastığında kadro borusunun apış arasını rahatsız etmesidir. Bisikleti seçerken üst-boru ile arada 5-10 cm mesafe kalması iyi olur.
Büyük kadronun ikinci sorunu gidonun uzak kalmasıdır. Bu bir yandan dönüş yeteneğini kısıtlar, öte yandan boyun ve sırt yorgunluklarına, ağrılarına neden olabilir.
2. KÜÇÜK GELEN KADRO
Küçük kadro seciminde sorun sele borusunun boyu yetersiz kalabilir. Bisiklet boy ayarı yapılırken sele borusunu aşırı yükseltmeye ihtiyaç duyulur. Ancak sele borusu üzerindeki sınır geçilmemelidir.
Küçük kadroların bir başka engeli gidonun yakın olmasından kaynaklanan manevra güçlüğüdür. Dönüş yönündeki elcik (pedalın üst konumunda) diz ele temas eder —çarpar.
BEDEN/KADRO-BOYU ORANI
Bisiklet kadro seçimi için, birçok tabloda ve hesaplama motorunda kadro boyu ile sürücünün boyu arasında ilişki kurulur. Ancak bu doğru değildir. Bireysel farklılıklar, boy ve bacak boyu oranları için de geçerlidir. Aynı boydaki iki kişinin bacak boyları farklı olabilir ve bu durumda farklı bisiklet kadro boyu kullanmaları gerekecektir. Bu nedenle doğru bir seçim için bacak boyu referans alınır.
EN KOLAYI
Uygun bisiklet kadro boyu belirlemenin en kolay yolu bisikleti denemektir. Bisiklet sürücünün iki bacağı arasındayken üst-boru ile apış arası arasında 5-10 cm boşluk olması kadro boyunun uygun olduğunu gösterir.