CORPORATE
Em. Öğrt. Bahri BİLİCİ Yazarın Tüm Yazıları
BAHRİ BİLİCİ- BİYOGRAFİ 1959 yılında, Anne-baba bir, ailenin ilk çocuğu olarak (Toplamda 8 kardeşiz) Isparta nın Keçiborlu ilçesinde dünyaya geldim. İlk ve Orta tahsilimi Keçiborlu da, Lise ve Yüksek okul tahsilimi Isparta da yaptım. !982 Yılında Matemati...
Bisikletli Turizmin Müşteri Özellikleri
Bisiklet Turizminde büyük Pazar payı taşıyan bisiklet sever kitlenin genel özelliklerinde büyük bir çoğunluğunun kurumsal firmalarda çalışan, yönetici düzeyinde, mimar, doktor, bankacı gibi meslek guruplarından olduğu ve ekonomik durumlarının iyi olduğu görülmektedir. Çoğunluğu sosyal medyadan bisiklet etkinliklerini takip etmekte, güvendikleri bisikletçi gezgin ve bloggerların tavsiyelerine göre yönlenmektedir. Gurup etkinliklerine katılımın açık alan rekreasyonunda baskın bir özellik olduğu görülmektedir. Saha gözlemlerine göre bu durumun nedeni, grup etkinliklerinin hazır planlar sunarak kolaylık sağlaması, bireyin mobilitesini artırması ve bireyde güvenlik hissi yaratmasıdır. Ayrıca örgütlülük durumu, iyi organize olmuş tecrübeye sahip olma durumu katılım için önemli etkendir.
Katılımcılar bisiklet etkinliklerini genelde yakın arkadaşlarıyla yapmaktadır. Katılımcılar etkinliklerini gerçekleştirirken bilinçli bir seçim yaparak bazen grup etkinliğine katılmakta bazen de yalnız etkinlik yaparak farklı deneyimler yaşamaktadır. Organize turlar, güvenilir bir yapı tarafından planlanan ve düzenlenen geniş katılımlı etkinliklere dönüşmektedir. Katılımcılar bu tarz etkinliklere katılmayı planlarken en çok tur arkadaşı ve turun gerçekleştiği bölge ve parkura ilişkin özellikleri ifade eden destinasyona dikkat etmektedir. Bisiklet etkinliklerinde organizatör konusu büyük öneme sahiptir.
Katılımcıların tümü iyi bir tur arkadaşının çeşitli açılardan kendine uyumlu olması gerektiğini, kişilik özellikleri bakımından uyum ve sürüş performansı açısından uyum şeklinde ayrıldığı görülmektedir.
Bisiklet Tur Planlaması yapılırken destinasyon seçimi, uyumlu tur arkadaşları kategorisi, doğru yol ve hava koşullarına göre ekipman ayarlanması gibi birçok etken bulunmaktadır. Katılımcıların destinasyonun seçimde en çok seçim faktörü “coğrafya” “iklim” ve “doğa” şeklindedir. Tarihi ve kültürel değerler de özellikle gidilen bölgedeki insanlarla kültürel “etkileşim” anlamında dile getirilen bir faktördür. Katılımcılar için tur bölgesinin “güvenlik” ve “alışveriş olanaklarının” olmasını tercih eder.
Bisiklet turizmi katılımcıları etkinlikleri sırasında efor sarfettikleri ve yoruldukları için tur sonrasında yeme – içme ve konaklamanın iyi olmasını tercih eder ve bu konuda iyi harcama yapmaktadırlar. Katılımcıların büyük kısmı aktif bir bisikletçiliğin yanında trekking, dağcılık, fotoğrafçılık, yoga, müzik, sanatsal faaliyetler gibi diğer aktivitelerle de ilgilenmektedir. Bike Otel ve Bike Kafelerin bisiklet turları yanında diğer aktivitelerine de potansiyel müşteri olmaktadırlar.
Bisiklet Turları katılımcıları “kendi vücutlarını kullanarak” ve “özgürlük” deneyimleriyle, bağımsız hissetmektedir. Bisiklet Turları katılımcının dile getirdiği “mutluluk” ifadesi Rekreasyonel Deneyimin psikolojik yanını açığa çıkarmaktadır. Bisiklet söz konusu olduğunda mutluluk, bisikleti kullanma eyleminden kaynaklı insan vücudunda hissedilen kimyasal bir durum olmaktadır. Bu durum bisiklet turizmine dahil olan Bike Hotellerin de yüzünü güldürüyor. Turizmcilerin en büyük sorunlarından olan mutsuz, memnuniyetsiz ve her şeyden şikayet eden müşteri kitlesinin dışında güler yüzlü, neşeli, hareketli, küçük sorunları dert etmeyen bir müşteri kitlesine sahip oluyorlar.
Bisiklet Turizmi katılımcıları için özel bir “bisikletçi kültürü” vardır. Bisikletin farklı sosyoekonomik sınıflardan insanların katıldığı etkinliklerle birleştirici özelliği olmaktadır. Hangi etnik kökenden, hangi dinden olursa olsun insanlar bir araya gelebiliyorlar. Bisiklet sanki bir üst kategori olarak görülüyor. Bisiklet Turizmine dahil olan işletmeler için artık Avrupa pazarı, Rus pazarı, Uzak Doğu pazarı gibi bir ayrım yaşanmıyor. Aynı etkinlikte Türk, Fransız, Alman, İtalyan, Rus, İranlı, Koreli, vs. bisikletçileri birarada görmek mümkün. Küçük gündem değişikliğiyle iptal edilen rezervasyonlar bisiklet turizmi için geçerli olmuyor. Bisiklet Turizmi, yükselen bir niş turizm pazarıdır. Bu pazara dahil olmak isteyen Turizm Acentaları, Hotel ve Kafeteryalar bisiklet etkinliklerinin özelliklerini dikkate alması önemlidir.
Bisiklet Turizmi Çeşitleri Nelerdir?
MTB yani dağ bisikleti ile doğada veya özel oluşturulmuş parkurlarda sürüş yapmaktan keyif alanlar için sunulan hizmetlerden yararlanan grup, bisiklet sporcularının oluşturduğu performans seven yol bisikleti kullanıcıları için sunulan hizmetlerden yararlanan grup ve tur bisikleti ile gezerek tatil yapanlar. Bisiklet turizminin %16'sını MTB Turizmi oluşturuyor. 23-45 yaş aralığında oluşan grup ortalama 3-5 gün konaklama yapıyor. Yol bisikleti ile bireysel veya grup halinde performans sürüşleri yapan, konaklama ve yemek için ciddi para harcayan sporcular bisiklet turizminin %32'lik dilimi oluşturuyor. Trafiğin yoğun olmadığı, normal araç yollarını tercih ediyorlar ve tırmanışı çok seviyorlar. İspanya'nın Mayorka adası yılda ortalama 160 bin bisikletli ağırlıyor ve 150 Milyon Avro kazanıyor. Bisiklet turizminin %52 dilimini tur bisikleti ile bisiklet rotalarını takip eden, bisiklet yollarını tercih eden ailecek, çocuklu veya arkadaş grubu ile gezenler oluşturuyor. Bisiklet Turizminde hizmet doğru şekilde sunulduğunda iyi bir pazara sahip olduğu görülmektedir ve Türkiye'nin sahip olduğu marka değerlerine son derece uygun ve geliştirilmeye açık potansiyel bir türdür.
Kaynak : TIMETÜRK