CORPORATE
Em. Öğrt. Bahri BİLİCİ Yazarın Tüm Yazıları
BAHRİ BİLİCİ- BİYOGRAFİ 1959 yılında, Anne-baba bir, ailenin ilk çocuğu olarak (Toplamda 8 kardeşiz) Isparta nın Keçiborlu ilçesinde dünyaya geldim. İlk ve Orta tahsilimi Keçiborlu da, Lise ve Yüksek okul tahsilimi Isparta da yaptım. !982 Yılında Matemati...
2- YOL BİSİKLETİ
Klasik yol yarış bisikletilerinin yanı sıra zamana karşı bisikleti, pist bisikleti ve triatlon bisiletlerini de bu kategoride saymak gerekir. Yol yarışlarına tüm atletler birlikte başlar ve yarışı ilk bitiren kazanır. Yarış sonucunu atletlerin sprintleri belirler. Bir hız patlaması olarak tanımlanabilecek bu sprintler ancak hafif ve esnemeyen bir bisiklet ile sağlanabilir.
Genel Özellikler
Yol bisikletleri, asfalt ve düzgün yollarda kullanım için üstün nitelikli tasarımına sahiptirler. Gidonları değişik pozisyonlarda sürüş yapmaya olanak verir. Aerodinamik gidon tasarımında temel hedef rüzgar direncini en aza indirerek, hızı maximize edecek bir sürüş pozisyonu sağlamaktır. Tam bir performans makinesi olan yol yarış bisikletleriyle asfalt yollarda son derece hızlı ve uzun yollar kolayca katedilebilir. Dar lastiklerinin yol tutuşu ve sütrünme direnci düşüktür. Çok ince 28'' tekerlekleri yüksek (100-120 psi) hava basınç değerleriyle kullanılır. Islak zeminler bu bisikletler için tam bir tuzaktır. Dar seleleri, bacaklara sürtünmeden vücudu destekler. Yaysız, sert seleler güç kaybına izin vermez.
Kadro
Kadro seçiminde temel soru: karbon mu? alüminyum mu? Karbon kadro hafif ve titreşimi emici özellikleriyle öne çıkar. Alüminyum kadroların üstünlüğü ise daha düşük fiyatlı ve sert -esnemezlik oranı yüksek -olmasıdır. Bununla birlikte ilk yol bisikleti seçiminde çok karşılaşılan hata "karbon olsun da ne olursa olsun"dur. Düşük fiyatlı ama niteliksiz, kötü teknoloji ürünü bir karbon kadronun kullanıcısını hayal kırıklığına uğratması uzun sürmez. Hafiftir ama en ufak rüzgarda yalpalayabilir, kolay ivmelenmez, güç aktarma yeteneği zayıf olabilir. Dahası hiçbir teknolojik eksiği olmasa da ilk bisiklet seçiminde kadro açılarında ve ölçülerinde yapılacak bir hata işten bile değildir. Beden ölçülerine uygun bir kadro boyunun özellikle yol bisikletlerinde performansı doğrudan doğruya belirleyen temel etmen olduğu unutulmamalıdır.
Fren
Fren sistemleri, özel bir tür v-fren olan yarış bisikleti freni, kaliper ya da kumpas fren olarak adlandırılır. Yol bisikletleri kolay hızlanmak, çok yüksek hızlara ulaşmak için tasarlanmıştır. Fren ve lastik özellikleri nedeniyle durma ve yavaşlama mesafeleri uzundur. Bu, özellikle trafikte ayrı bir risk yaratabilir. Yeni başlayanlar için yapılacak en önemli hazırlık fren mesafesi konusunda yeterince deneyim kazanmaktır.
Lastik
Yarış seviyesi bisikletlerde genellikle boru tipi tubüler lastik kullanılır. Lastik şambrelin çevresine dikilmiş ve sonra janta yapıştırılarak sabitlenmiştir.
Yol Yarış Bisikletinin Üstünlükleri
- Çok yüksek hızlara ulaşabilmeye uygundur.
- Çok hafiftirler. Dağ ve şehir bisikletlerinin yarı ağırlığındadırlar.
Yol Yarış Bisikletinin Eksiklikleri
- Yalnızca asfalt ve düzgün yüzeyli yolarda kullanılabilirler.
- Bagaj taşımak için elverişli değildir.